15. huhtikuuta 2014

Barcelona, kolmas kerta toden sanoo

Barcelona, tuo yksi mun monista suosikkikaupungeista. No joo ja näitä suosikkikaupunkejahan mulla riittää... Mutta Barcelona on siinä mielessä loistava, koska siellä lomaillessa voi olla samalla kaupunkilomalla, rantalomalla tai kulttuuriolomalla eikä unohdeta shoppailua!! Mulla on viimeisestä visiitistä Barcelonaan vierähtänyt nyt kolme vuotta, joten odotan innolla tätä reissua. Ei tarvi sanoa kun Gaudi, niin mä nään jo ne rakennukset ja arkkitehtuurin. Sagrada Familia on vain kertakaikkiaan vaikuttava. Sitä ei edes tajua miten joku on voinut sellaisen rakennuksen suunnitella. Ja Park Guell, mikä kätevä tapa yhdistää skumppapiknik kulttuurikierrokseen istuskeluun ja skumpan juontiin ja leivonnaisten syöntiin tässä puistossa.

Tässä ei ole onneksi montaa viikkoa enää, kun pääsee lentokentälle oottelemaan lentoa tuonne Espanjan lämpöön. Me startataan vappuaattona ja illalla ollaankin Barcelonan huvituksissa viettämässä ja juhlimassa vappua! Mä olen tilannut rantakeliä ja hikistä auringon paistetta :) Sitä ennen kuitenkin pikavisiitti pääsisäisenä Tallinnaan, toiveissa olisi myös aurinkoa ja lämpöä. Pitkänä perjantaina lähdetään ja lauantai-illalla tullaan takas. Koko lauantai on aikaa Tallinnassa. Mä niin jo istun kahvilassa syömässä leivoksia :) Nyt vielä pitäisi muutama päivä töissä pinnistää. Tajusin muutenkin, että mulla on nyt seuraavat neljä (!!!!)viikoa pääsiäisen ja vapun ja ton reissun ansioista nelipäiväisiä!! Mitä luksusta!

Fiilistely kuvia ekalta Barcelonan reissulta 2009. Silloin oltiin Barcassa koko viikko ja aika hyvin koluttiin kaupunki läpi. Nyt ois tarkotus lähtee käymään biitsillä kaupungin ulkopuolelle, hyvänä ehdokkaana olis pari lähikaupunkia. Muutenkin haluaisin nähädä vähän Barcelona ympäristöä joku päivä ja harkinnassa on auton vuokraus. Sillä pääsee näppärästi paikasta toiseen oman aikataulun mukaan. Mut katsotaan mitä sitä sitten tulee



















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti