4. heinäkuuta 2014

Hattaran makuista lintsiä

Hellurei!

Lintsillä tänä kesänä ekaa kertaa!  Jihuuu! Kyl sitä vaan vieläkin jaksaa noista laitteista innostua! Niin ja siitä hattarasta, vaikka sen syöminen onkin sottaista hommaa, puoli naamaa on siinä lähmässä ja siitä tulee karmee sokerihumala, se vain kuuluu lintsiin. Kuten ajelu vuoristoradassa, monesti, yks kerta ei riitä mihinkään. Onneksi aamulla töihin lähtiessä tuli ulko-ovella mieleen, et avokas korkkarit ei vältsisti oo sit paras kenkävaihtoehto lintsille... Joten ei muutakuin vaihto ballerinoihin. Ei nekään tietty ihan paras mahdollinen kenkävalinta oo, mut enpä jaksanut alkaa kaikkia vaatteita siinä enää vaihtamaan. Joten ballerit saivat kelvata. Jossain laitteissa missä jalat jäivät ilmaan roikkumaan mä kylmän viileesti otin kengät pois jalasta ja laitoin ne säilytykseen siks aikaa. Niin ja nyt mulla on muuten melkein neljä kiloa kirsikoita, joista pitäis alkaa mun tän kesän eka hilloprojekti. Mitäpä sitä muutakaan tekisi kuin poistaisi neljästä kiloa kirsikoita kiviä... Okei, toi tuleva reissu nyt sanelee vähän mun hilloaikatauluja, pitää ehtiä edes jotkin hillot saada tehtyä ennen sitä. Mieluummin teen varmuuden vuoksi nyt jo hilloo, ku jään ilman. Ainut vaan, et jos lauantaille oikeesti tulee niin lämmintä, et vois lähtee ottaa arskaa, mut sunnuntaina sit viimestään jos lauantaina ei ehdi. Mulle olis sitäpaitsi ihan katastrofi, jos mä jäisin ens talveksi ilman hilloja (ei ne kaupan hillot kelpaa, ku on tottunut syömään omatekemiä). Ei pysty, ei kykene jättämään reissun jälkeen kaikkia hillojen tekoa, ku en mä viitsis ihan mitään törkeitä kilohintoja sentään maksaa, ku viidessä kilossa jo tuntuu kilohintojen erot.

Matkakuume voi tällä hetkellä hyvin, lähtöön ei oo enää viikkoakaan ja Firenzen maisemat ja sypressit jo siintävät mun silmissä. Ja ne oliivilehdot ja viinitilat, uulalaaa!! Mä en malta odottaa! Siks onkin hyvä, et on noita puhdetöitä, et aika menee nopeesti. Viikonloppuna on viimeiset reissun viilaukset paikallaan ja sit maanantai ja tiistai meneekin töissä ja pakkaamisessa kunnes koittaa keskiviikko aamu ja mä istun lennolla kohta Roomaa! Mun super ihanan punasen mekon mä oon jo pakkannut matkalaukkuun, se tulee olemaan mun teemamekko tällä reissulla, mä vedän sen aina päälle, kun vaan tilanne sen sallii. Se ja sen liuhuva helma ja avoin selkä, mä olin niin myyty ton mekon nähtyäni, etten voinut jättää sitä Puolassa kauppaan. Se olis jäänyt kummittelemaan mun elämään muuten. Mutta Italian sää kartta näyttää ihan tajuttoman ihanalta, katsokaa noita lämpötiloja!! Firenze, Bologna, venetsia, Verona, Sirmione... Kaikki 24-29 astetta ja osalle päiviä on luvassa yli kolmeekymmentä! Vilukissalle ei oo yhtään liian lämmintä :)

Ai niin ja onhan tossa tän päivän lintsi asukin kuvattuna.

 








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti