2. kesäkuuta 2015

Minuutin sämpylä gluteenittomana

Tätä on pakko hehkuttaa. 

Tämä on ihan paras, koskaan ikinä, sämpyläohje. Tämä on kasvis ja gluteeniton ja sisältää vielä hyvin proteiinia ja kuitua. No niin, mikäkö se on? Se on minuuttispylä mikrossa. Jep, uskokaa pois vaan! Siihen tulee yksi kananmuna ja oman maun mukaan 1 dl siemeniä, jauhoja, kaurahiutaleita ja ripaus suolaa sekä halutessa vähän oliiviöljyä. Nämä kaikki aineet sekoitetaan keskenään ja laitetaan minuutiksi mikroon kulhossa ja valmiina on tuore sämpylä! Mä olen nyt viikon vannonut tämän aamupalan nimeen!! 

Kuivia aineita voi vaihdella oman maun mukaan. Mä olen tehnyt tätä esimerkiksi niin, että olen ottanut desilitran mitan mihin olen laittanut pellavan-, auringonkukan- ja kurpitsansiemeniä noin puolet ja loput puolet tattarijauhoja ja kaurahiutaleita. Näistä tulee siis yhteensä se desilitra, sitten vain suola ja muna, kaikki selaisin haarukalla ja kuppi mikroon minuutiksi ja siinä on tuoretta sämpylää aamupalaksi. 

Mä olenkin tosi fiksuna läntännyt noille sämpylöille täyteet niin, että just ja just itse sämpylä näkyy.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti