15. heinäkuuta 2015

Monta asiaa viisaampi

Tässä parin viimeisen päivän aikana olen oppinut monta uutta asiaa, kuten sen, että on olemassa sellaisia työkaluja kuten puukkosaha ja poravasara. 

Olen myös ollut lauantaiaamuna Kampin clasulla ostamassa lekaa ja lapiota kello kymmeneltä. Olen hajottanut 5 neliötä seinää lekalla ja tällä poravasaralla, jolla siis voi piikata. 

Olen hermoillut hulluna seiskytluvun ralennusmateriaaleista, koska vuoteen -94 asti on asbestia käytetty rakennusmateriaaleissa, niin materiaaleissa (muovimatoissa, vinyylilaatoissa), maaleissa, lämpöeristyksessä (putket!!), liimoissa, betonissa, laattojen saumalaasteissa ja milloin missäkin. Joko nyt tiedätte, miksi olen ihan ahdistukseen asti saanut stressin?!? jossain vaiheessa olin ihan valmis jo melkein luovuttamaan ja myymään koko saakelin kämpän pois!! Mutta nyt kun näistä kaikista on ehkä-toivottavasti selvitty niin hermotkin ovat jo vähän paremmassa kunnossa (ainakin hetkellelisesti). 

Seuraava etappi olisi käydä tilaamassa lattia ensi viikon tiistaille, jolloin pitäisi olla asunto siinä kunnossa, että voidaan asentaa lattia, sitten pitää hakea keittiö ja eteiseen vaatekaappi. Voin muuten todeta, että tieto lisää tuskaa näissä vanhoissa materiaaleissa. Jos ei tietäisi missä sitä asbestia voi olla, niin ei olisi tarvinnut menettää sen takia yö uniaan...













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti